lördag 5 maj 2012

Pärlhyacint och penselrenovering

Jag vaknade till duggregn och doften av nykokat kaffe.
Nu har jag bara segat runt ett tag och lyssnat på melodikrysset (tantvarning?)

Plockat en bukett med pärlhyacint vid husväggen och såg att  solen bryter igenom regntunga skyar.
 Det kanske kan bli förmiddagskaffe på verandan.




Dags att ta fram penslar och roller. "Penselrenovering" av vardagsrummet pågår. Men jag undrar hur mycket färg en vävtapet kan suga? Tror även att en stor dalahäst ska få sig en omgång av sleven när jag ändå är igång.

Vad ska ni hitta på i dag?

Ha en skön lördag
Kramar



5 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Åååååå fin närbild :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Stina sa...

Fin bild.

Jadu, en vävtapet är ju helt trökig att måla. Vi har gjort det några gånger... men tjusigt blir det.:-)
Idag ska jag färga håret på Majsingen och gubben murar i allrummet.;-)
Kram Stina

LIVSGLITTER sa...

Oh vad roligt! Du får lägga upp resultatet ♥ Ha en fin dag vännen!

Lilla huset på prärien sa...

hej! tack för din söta kommentar. idag tänker jag tvätta. har redan hängt ut två tvättar på tork och sedan tänker jag måla vår lekstuga på insidan. det hoppas jag hinna med idag. :)

och nu kikar solen fram!

kram jenny

Cissi sa...

Idag har jag varit på fotboll i nyhammar, äldsta sonen spelade där, tog mig en tripp över västansjö när jag skulle dit och njöt av idyllen, vackra hus och ljuvlig utsikt över sjön mot kyrkan. Imorgon bär det av på praktik, pirrig å förväntansfull ser jag fram emot det. Lycka till nu ger vi järnet!! Kramar!!