tisdag 29 maj 2012

Äppelträden blommar i paradiset

I morse när jag gick till hästarna, hade blommorna i pardisäppelträden slagit ut. 




Visst är det vackert? Jag älskar min by. Utsikten, de blånande bergen och grannarna. Jag har hittat mitt eget paradis på jorden.

I går lämnade vi in våra köksluckor på målning. Jag är överlycklig! Snart är furu ett minne blott. Men det är mindre roligt att leva utan luckor med hundar och katter som är nyfikna och hungriga. Innehållet i skafferiet har flyttat upp ovanpå kyl och frys. Sophinken står på diskbänken och besticken ligger i en flyttkartong. Lite lätt kaos och väldigt fult. Men spegelluckorna kommer att bli jättefina i vitt. Nu återstår bara en fråga. Vilka knoppar ska man ha?

Nu ska jag fortsätta att skriva min rapport.
Ha en fin dag
 Kramar







7 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Det är ljuvligt. Jag har njutit länge av våra blommande träd här ... men nu är blomningen tyvärr över. Man vill liksom bara stanna tiden när de blommar.

Kul att du vill vara med i min tävling.

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Stina sa...

Underbart fint. Påminner faktiskt om den här byn där jag bor.:-) Kram

Lilla Blanka sa...

Hej du fina,

Ja det är en underbar tid när träden blommar, jag önskar nästan att den skall vara lite längre, för den är ju förbi såå snabbt.

Jätetvackra bilder!

Här blommade träden över för ett par veckor sedan, men rosorna står ju på tur och har nästan slagit ut ♥

Kram och ha en riktigt fin vecka!
Mia

Lilla Blanka sa...

Jättevackra* skall det vara ;)

Edith och Jag sa...

Så vackert! Här har både äpple och körsbär blommat färdigt men ännu kan vi njuta av syrenerna.
Spännande med nymålade köksluckor;)
Kram Maria

Poppins sa...

Jättevackert! Det är så mycket som blommar i naturen nu, så jag känner mig nästan stressad över att hinna njuta av allt innan blomningen är slut. Kastanjerna och syrenerna är på väg att blomma ut, men sååå vackra de är!
Lycka till med din rapport och examen!
kramar från Poppins

PS Nej, jag har inte satt upp något hänglås på bron - inte än men vem vet?

kråke sa...

Hej fina du! Underbar blommande by ni har!:)) Lycka till med rapporten och fortsatt härlig vecka:)

kram kråke