onsdag 23 februari 2011

Vindpinad drömmer om badrum...

I dag har det varit en riktig utedag.

Man kan ju undra om det är klokt egentligen?!
Vaknade till 24 minusgrader och pimpling (isfiske) på schemat.

Friluftsdag med barnen. Dom är tappra de små liven. Inget pip och gnäll.
Kände mig ganska kall och vindpinad när jag åkte från jobbet.

Min tidiga dag i dag och då försöker jag alltid att hinna rida mina hästar.
Det hann jag. Barbackatur i galopp med en 4 åring gör att kroppen blir varm - en stund.

Nu är jag kall ända in i märgen. Fryser och drömmer om ett stort fint badrum.

Våran "toa" är en mycket liten och trist historia, med en duschkabin från 90-talet och en hemsk våtrumstapet.

Nej tänk att ha ett stort badrum med golvvärme, ett badkar att krypa ner i, vackra saker att se på och lugn musik. Lyxiga handdukar att torka min nytvättade kropp med och en mjuk tjock badrumsmatta att borra ner trötta fötter i. Det skulle jag vilja ha nu. Tina upp.

Som vanligt när jag tycker att det är lite trist, googlade jag, och hittade Potterybarn  
Jag låter er hänga med bland några av badrumsdetaljerna.... (alla bilder lånade från Potterybarn)


















...ja, är detta inte vackert så säg?

Nu ska jag kliva in i mitt eget lilla, fula badrum, slå på varmvattnet, ta fram mjuka handdukar och favvomorgonrocken, kliva in i 90-talsskapelsen, blunda och fantisera att det är vår och att ett av badrummen är mina.

Ha en skön kväll
Kramar

6 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja...brr, den här kylan gör mig galen, det känns helt omänskligt :)
Fast vi har "bara" -10 men det känns vansinnigt kallt ändå..!

Barbacka på en varm häst med tjock päls låter härligt, det var länge sedan jag var ute och red.

Kram
Mia

Stina sa...

Oj, så mycket vackert!

Tack snälla du för dina rara ord.:) Kram Stina

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Så underbara bilder, förstår att du drömmer om ett så vackert badrum:)
Hoppas att du får ditt drömbadrum en dag:)

Må så gott
Kram susanne

Allis sa...

Måste ha varit kallt på sjön, förstår om du längtar efter ett nytt badrum. Vilka fina badrum du visar!!

Ha det bra i kylan i dag visar termometern på -29,4 hos oss! Bistert!

Kram E & Z

Vit dröm sa...

Låter som ni hade en mysig dag trots kylan!
Hoppas torsdagen blir minst lika bra!
Kramar Anna

Hildas hem - Sofia sa...

Vad idylliskt det lät med en ridtur på morgonen :)

Badrum ja ... det drömmer jag också om. Jättefina och inspirerande bilder du visade. Våra badrumsdrömmar står dock ganska långt ner på listan. Massor av andra projekt först.

Jag önskar dig en underbar fredag!
Kram Sofia