lördag 19 februari 2011

G som i God Helg...

Jag är överförtjust i alla bokstäver som ploppat upp överallt.
Här är min variant på bokstaven G......






Bokstaven är ett loppisfynd. Vet inte riktigt vad den suttit på. Kanske på en spis, kanske på en dörr. Någon av er kanske vet?! Tycker att den är vacker med sina slingrande former. Lite annorlunda tappning på bokstavstemat.

Tapeten kommer från Boråstapeter och kollektionen New Classic
Den sitter i vårat sovrum, som fortfarande bara tål små bilder. Lister, el och lite pyssel är kvar. När det är färdigt ska jag visa.

Ljusstakarna har jag funnit på en av mina skattjakter med Korkeksmumma . Tror egentligen att det är gamla lampfötter, men jag vill ha ljus i dom.

Nätkorgen har jag köpt på Koffert och plastblommorna kommer från ett snabbköp.


Katten Bruno undrar vad matte gör....




Snart ska jag sätta på mig de varmaste kläder jag har. -26 grader i morse och hästar som behöver ut och få röra på pigga ben. Solen skiner nu, så temperaturen har stigit något. Men det är i kallaste laget.


Jag önskar er en riktigt God Helg!

Kramar

















9 kommentarer:

Vit dröm sa...

Å gud vad kallt ni har det,klä dig ordentligt!
Ha en toppenlördag!
Kram Anna

timelesshome annika sa...

Fy vad kallt.
Jag har blivit en riktig inne råtta. Jag skulle behöva en som dig att dra mig ur min lilla vrå.
Jätte vackert G i snidat trä GRATTIS till ditt fynd. Du får hitta på något ord som du vill för knippa med bokstaven G GLAD
Kram Annika

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Gilla också bokstäver i alla de former..;)
Ha en skön dag trots kylan
Kram Susanne

linnea-maria sa...

Vilken snygg pryl! Den gör sig helt klart som dekoration där. Kram /Therese

Poppins sa...

Brrr, vad kallt! Riktig så kallt är det ine här, men det är ändå kyligt med isande vindar.
Fina loppisfynd och jag gillar dina lampfötter som ljusstakar. Det är kul att sätta ihop udda stakar, tycker jag.

linnea-maria sa...

Åh tack för komplimangen! Det är klart att du får lägga mig bland smultronställena <3. Ärligt talat så har jag bara lösa dreads. Jag har tovat dem själv av fårull och färgat dem med hårfärg i samma som mitt eget. Sen har jag lösa som man kan fläta in i håret också. Praktiskt va ;) Kram /Therese

Korkeksmumma sa...

Det är så roligt med dig....allt du tar i blir fint i dina händer! Efter att du hållt i något som vem som helst velat kasta så har du gett nytt "liv" till den saken!
(avundsjuk)

Gud vad vi sprang runt i det där trånga garaget och letade galet. Tur att vi inte är strumpbyxetjejer, då hade vi nog varit nakna när vi var klara...

Tack för att du klämt in min lilla korkek i ditt inlägg!!

Kram J

Signe 1 sa...

men oj vilket fint G, verkligen annorlunda och charmigt!!

ha en fin kväll!

kram sofia

Stina sa...

Jättefina saker.:-) Kram Stina