onsdag 2 februari 2011

Tulpaner och skåp


Krispiga tulpaner i farstun.
Rosa mot den blå älsklingstapeten.

Dagarna blir lite längre.
Hästarna börjar fälla sin vinterpäls och snart kan vi ut på kvällsturer.

Jag börjar få den där förväntan i kroppen som sker varje vår.
Jag tinar upp i den bleka solen och går inte längre på sparlåga.

I kväll ska det möbleras om här hemma.

Ett hörnskåp som liknar detta (fast grått)...


Bilden är lånad från Selmas hus


...ska flytta in i vardagsrummet, och mitt älskade skåp jag hittade på en skattjakt i mormors uthus, ska upp på sovrummet.

Sambon stånkar o stönar lite. Det gamla skåpet är tungt och ömtåligt, men ack så vackert.
Jag ska visa er så fort det kommit på plats.
Ni kommer att förstå.

I det ska sänglinne och lavendelpåsar få bo.
Jag tror att det blir toppen.

Nej, nu hör jag sambon ropa.
Det gäller att smida när järnet är varmt.

Ha en bra kväll

Kramar


















1 kommentar:

Marie sa...

Så fint med rosa tulpaner, ser så vårigt ut. Likadana står på mitt köksbord nu inför helgen. Behövs definitivt lite vårkänsla här idag för nu på morgonen både snöar och blåser det, usch!

Hoppas möbelflytten gick bra!!!

Trevlig helg!
Kram Marie