måndag 7 februari 2011

Persikokatt och present till mig själv...

I dag är jag hemma från jobbet.

Mådde dåligt i morse.
Tror att en pizza med skaldjur kan vara boven.
Att jag aldrig lär mig!! Detta är andra gången jag blir sjuk av räkor på pizza.
Men det är ju så gott!
Bara ordet Frutti di Mare! Mums...eller...nja i efterhand så hade det kanske varit bättre med en helt vanlig calzone.


Efter en komaliknande sömn, har jag bara ont i huvudet.
Inget illamående. Det tackar jag för!

Katten Bruno är mycket nöjd över att matte är hemma och myser med honom.




Han gillar inte vintern. Har så dåligt med päls. Bygger gärna små kojor under täcken, filtar, tröjor och kryper nära, nära. När han ligger på mig, känns det som att ha en stor varm persika på magen. Persikokatt. Mysigt!

Just nu är han på lite dåligt humör. För husse har tagit hem en ny hund. Bruno kan sura i veckor. Han är en lustig misse.

För att pigga upp mig själv lite, gjorde jag en beställning på Me and my Home.

Detta hamnade i varukorgen.... (bilder lånade från Me and my Home)


Ett zinkkors att hänga i fönstret och ett väggord. Mandelblom på Latin. Jag är mycket nöjd.


Har fortfarande nästan tomt på väggarna - trots att jag målar själv och älskar konst! Men detta kanske kan vara ett startskott för mig.


Nu ska jag ner i källaren och tvätta lite. Kläderna blir att lukta "stuga" när man varit på äventyr i skogen.


Ha det bra!
Kramar
















4 kommentarer:

Malmkakan sa...

Va fina saker du "klickat" hem!
Kul med lite nytt i hemmet...

Vad söt Bruno är och så förstår jag varför bloggen heter det den heter.

Hörru du nästa gång du ser mig svischa förbi så kommer du fram o hälsar!

Kram, Cecilia

Poppins sa...

Hej! Det var kul att se en (snarare två) kommentar från dig! Jag trodde att du slutat att blogga och förstår att du gjort ett uppehåll. Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Hoppas du mår bättre nu efter pizzan. Och klappa lille Bruno från mig.
kramar från Poppins

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Tack för titten hos mig :) Roligt med nya besökare.

Din lilla misse är såå söt! Hoppas du mår bra nu.

Kram /Milla

Korkeksmumma sa...

Lille Bruno...ge honom en klapp på stjärten från mig, det vet jag att han gillar!!

Hoppas du är på bena igen och att vi snart ses, antingen på en loppistur eller om det inte hinns i helgen så kanske en öl slinker ner på Tattarbacken på lördag kväll efter V:s kalas?!!

Kram J