tisdag 11 mars 2008

Utställning


Nu är jag inspirerad!

Fick ett mail av min vän A som går medieproduktion och gör en dokumentärfilm om mina gamla lärare på Fornby. Kenth Boholm och Lisbeth Lind Boholm.
Lisbeth har en pågående utställning på Galleri Eklund Wallmark i Stockholm just nu, och A skickade några av hennes målningar på mailen.

Jag vill så gärna åka dit och se den. Jag älskar att gå på utställning.

Det kliar i mina fingrar av lust att måla. Jag har ingen plats i huset att hålla till på - ännu - men det kommer. Sovrummet vi har, kommer förmodligen att bli mitt pysselrum/ateljé, och kallvinden kommer att bli sovrum. Men ibland, som nu, känns det avlägset. Bara för att jag längtar så.

Jag låter målningarna tala för sig själv....


" hon rör sig där utanför"




" mellan jord och luft"




"minnen vi aldrig haft"









1 kommentar:

Allis sa...

God morgon L!
Ta bussen till huvudstaden och gå på vernisage, det behöver DU!!!!
Kom i håg att man behöver en massa "in put" för att komma vidare både här och där......husrenoveringen finns kvar.
I dag har jag ont i hela kroppen och skulle kanske ha varit hemma men har ett möte inplanerat som jag inte kan boka av.....:(
Eftermiddagen kommer jag nog att tillbringa hemma.
Ha det så bra, kramar!