fredag 21 mars 2008

Glad Påsk!

Glad påsk!

När jag vaknade luktade det nybryggt kaffe i hela huset, radion spelade p3 och J sågade och donade i hallen. Jag och Bruno låg kvar en stund, mornade oss och jag läste i boken Sigrid och Isaac. Beställde tre böcker på nätet i veckan. Fick dom igår. Boken om Sigrid och Isaac handlar om konstnärsparet Sigrid Hjertén och Isaac Grünewald, modernister verksamma i början 1900 talet och framåt. Den är skriven av Anders Wahlgren . Han har också gjort en film om Sigrid och Isaac som gick på SVT för inte så länge sedan. Jag har inte sett den - än - och tänkte vänta med det tills jag läst boken.
I går for vi in till Staden. Jag ska ut på lite baluns i kväll, och behövde nåt nytt å fint i klädväg. Efter mycket springande och svettande ut och in i olika provrum, hittade jag detta.

en svart lite större T-shirt från Vero Moda


Halsband, Vero Moda




Jag köpte en ridhjälm också! Jag ska börja rida igen. Det var många år sedan sist, men jag har gått på ridskola i sju år och varit skötare åt olika hästar, så förhoppningsvis har jag inte glömt allt. Det ska bli jätteroligt. Ska inte börja på ridskola igen, utan ska låna en häst, nordsvensk några gånger i veckan och rida ut i skogen. Härligt! Eventuellt, om jag får tillgång till bete, kanske jag kan ha den på foder här i sommar.




Hann med att rensa ur kökslådorna i går kväll. Det är helt otroligt va mycket skräp man samlar på sig. Och alla dessa matlådor och plastburkar utan lock! Vart kommer dom ifrån? Ser lite samma mönster med byttorna som med strumpor. Det försvinner och tillkommer nya hela tiden, men inga passar ihop. Hur är detta möjligt?


Nu ska jag ta och hänga lite tvätt. Får snabbtorka mina favvotrosor (har alla favorittrosor?) och strumpor på elementet.

I kväll är det först middag hemma hos mamma sen blir det styrdans för hela slanten.


Ha en bra långfredag, det tänker jag ha

Kram




1 kommentar:

Allis sa...

GLAD PÅSK!!
En STOR KRAM till Er för det fina fågelboet, du vet precis vad jag gillar!!
Hoppas att du hade en trevlig kväll i går, det hade vi i allafall. Mycket god mat och supertrevligt umgänge, måste bli fler gånger och lite oftare.
Här är jätte förkylt i dag.........
Påsk kramar från E & H