tisdag 11 mars 2008

En present!


Jag sitter hemma hos mamma och bloggar lite. Ska snart tillbaka till jobbet igen, har en "delad tur". Kom precis in i värmen efter en rask promenad. Det är skönt ute, men himlen är grå som en raggsocka. I ugnen står en lassange och luktar gott. Ska snart äta tillsammans med mamma och lillebror. Tänk va bra det är med mammor!


Solen på himlen lyser med sin frånvaro, men min svärmor E med bloggen Hemma hos Zaga, lyste upp min dag i dag.

Hon hade läst mitt blogginlägg i går, om min avsaknad av påskpynt, och i dag fick jag en present av henne! En kanin från village som jag tittat på i en heminredningstidning. (Den svarta på bilden). Så glad och överraskad jag blev! Tusen tack E!
Längtar jag tills i morgon då jag är ledig på förmiddagen, och hinner pynta lite. Ska ta med mig Herr Hund ut i skogen, ta ris och göra fint på trappan. Sen är ett krafttag med dammsugaren och golvmoppen ett måste. Det blir som en sandlåda i hallen och köket med tre djur som springer ut och in. Gräsmattan ser ut som en leråker. Längtar tills det torkar upp! Tror att de flesta med fyrbenta vänner har samma problem denna årstid... :)

Nu ska jag äta, sen väntar kvällskiftet.
Kram




1 kommentar:

Allis sa...

Hej L!
Jag tror att "Pelle påskhare" blir fin hemma hos dig och J, tyckte att den liksom passade in i ert hem. Lasange låter gott ....men det tillåter nog inte H, det är ju liksom inte GI mat!!!
Men snart är det påsk och då kommer det att fuskas på högnivå från min sida....jag har ju inte gått ner så mycket som jag vill..........men det är väl bara att bita i hop och komma igen.
Ha det så bra på jobbet i kväll så ses vi!
Kram Eva-Lis