torsdag 27 mars 2008

Före och efter i hallen....

Här är det förkylt värre!


Jag nyser och fryser. Inte konstigt kanske med tanke på att många av tantorna och farbröderna på jobbet är sjuka. Jag har dock kunnat glädja mig åt boken Sigrid & Isaac. Läste ut den igår. Det är en av de bästa skildringar av konstnärer jag någonsin läst, nu ska jag beställa filmen :)

J har gjort klart i hallen med listerna och lite småpill. Vissa saker måste vi vänta med, men i stort sett är det klart.
Har surfat runt på lite bloggar och sett att det pågår en utmaning att man ska visa det bästa och sämsta i sitt hus. Jag tycker att det sämsta inte ser så hemskt ut hos många, med tanke på följande bilder jag ska visa. Håll till godo!





Nu ser det ut såhär......











Hoppas ni tycker det blev bättre ;)

Ytterdörren som fortfarande är grön, ska vi vänta med att göra något åt. Vi ska nämligen riva ner vår gamla risiga farstukvist och bygga en ny. Varmbonad med golvvärme och klinkers ska det bli. Kan vara bra med tanke på alla gummistövlar och jaktkängor som kommer och går i vårat hus.

Hade tänkt måla trappan som i går, då jag var ledig. Men flunsan satte stopp för det. Kanske att jag orkar till helgen.

Nu ska jag lägga mig en stund igen. Det tar på krafterna att sitta upprätt.

Ha en bra dag.

Kram

1 kommentar:

Allis sa...

God morgon!!
Hoppas att det känns lite bättre i dag, det är iallafall jag. Va fint det är i Er hall!!!
Jag är helfrälst i tapeten, den gör sig så bra i både hall och kök. Vår reparation av sovrummet ligger på is ettt tag till, det blev ju andra saker som kom i vår väg. ;)
Nej nu måste jag skynda mig..... att Blogga på morgonen är inte alltid så bra.....
Kramar E