måndag 10 mars 2008

Längtan efter påsk

Jag längtar efter att få påskpynta lite.

Göra i ordning på trappan, sätta dit ris och fina ägg i min stora zinkbalja som följde med husköpet. Just nu sitter det dassig gammal ljung i den.

Till saken hör att jag nästan inte har något påskpynt alls.
Jag har aldrig tidigare känt för att pynta hemma inför någon storhelg över huvud taget.
Känslan infinner sig inte på samma sätt när man bor i läggenhet, och speciellt inte när man aldrig känner att man bor där man bor. Att det bara är tillfälligt. Jag har flyttat runt så mycket de senaste 8 åren, 14 gånger noga räknat, och då blir det inte av att köpa på sig massa pynt och vackra saker som ändå bara ska packas upp och ner i lådor och kartonger hela tiden.
Men nu har jag rotat mig och jag tycker att det är roligt att göra det lite extra fint, mitt i renoveringsröran :)

Får åka och inhandla lite fjädrar i naturfärger någon dag i veckan. Jag trycker mycket om naturfärger och organiska former. Det dyker ofta upp i mitt måleri och i mina teckningar.

Tills dess får jag hålla till godo med min lilla glasklocka och de fina keramikäggen som jag köpte på en utförsäljning i en lokal alt-i-allo-butik. Roligt när man gör fynd på oväntade ställen!



Alla listerna har fortfarande inte kommit på plats. Helgen gick i ett flygande fläng, men jag håller tummarna för att jag och J får tid över att ordna till det i veckan. Jag är jättenöjd med tapeten. Innan var väggarna i hallen nikotingula. Ingen vidare färg att mötas av varje dag man öppnar dörren. Jag ska visa före - och efter-bilder bara det blir klart.

Nu ska jag krypa ner i sängen och börja läsa i boken "Bitterfittan" som jag blivit tipsad om av en vän.

Kram





Inga kommentarer: