torsdag 26 april 2012

Spelande grisar

I dag är jag trött. Slutspurt i skolan och nu går det på vilja. Enbart vilja.

I kväll kommer min sambo hem från sin norrlandsturne med jobbet. Det ska bli skönt. Nu är vi hemma fem dagar tillsammans. Bara lite jobb för honom i morgon förmiddag och plugg för mig lite här och där under ledigheten. Vi ska pyssla på gården. Dra ris ur gamla beteshagar och städa verandan. Kanske att jag hinner måla lite i vardagsrummet också. Och traktorn behöver lagas.

Önskar bara att det fanns en liten grisnyckel att dra upp mig i ryggen med, så att orken och framför allt motivationen kom tillbaka. Men det blir säkert bättre i morgon, med en god natts sömn och en lång morgonpromenad med hundarna till fågelkvitter och lättande dimma. Grisarna dom spelar på, har all ork i världen.






Nu ska jag ta mig en varm och härlig dusch, koka mig en kopp te och sätta mig här igen för att fortsätta plugga.

Ha en fin kväll

Kramar






















5 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å så söta!

Fågeln i bur har vi sålt i vår butik. Det finns 1 kvar, maila om du skulle vilja ha den! Kostar 99 kr.

kram Mia
info@elliscorner.com

Hem och Lycka sa...

Eller så går det fint att göra beställningen här;
http://www.elliscorner.com/barnkammaren/dekoration/dekorera/fagelbur.html

kram, ha en fin helg!

Cissi sa...

Jag tror du fann grisnyckeln, inte till dig utan till fröken eftersom hon uppskattar våra arbete så mycket att hon skippar tentan!
Njut under helgen, det skulle bli sol såg jag! Kramar i massor!!

Rose Garden Malevik sa...

söta :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Tidsmästarinnan sa...

Haha, vilken skön blick han har, grisen där! Man blir glad bara av att se dem.
Kämpa på och hoppas du får vila också dessa dagar.
Kram
Susanne