torsdag 19 april 2012

Tiden går



...och mycket hinner hända under solen på ett år.

Jag har många gånger tänkt att jag ska lägga ner bloggen, men någonstans finns en längtan efter att fortsätta skriva, fotografera, inspirera, bli inspirerad och ta del av den vackra oas som många bloggar skapar.

Under detta året som gått har jag och min sambo fått (!) ett hus, tvekat, velat, tänkt, bestämt oss. Sålt vårat gamla fina, underbara hus och flyttat till min farmors hus som ligger djupt i finnmarken bland de blånande bergen.

Oj vilken process det är att sälja ett hus. Jag tänker inte bara på alla papper som ska fixas, möten som ska ordnas, städning, packning och så vidare. Nej det har varit en väldigt känslomässig process också. Men mer om det sedan.Det är ett kapitel för sig...

Jag har också börjat studera. Jag utbildar mig till omsorgspedagog inom neuropsykiatri, och snart har jag gått klart min utbildning. Det har krävts blod,svett och tårar från mig. Många långa dagar och sena nätter framför datorn. Men det har gått bra. Väldigt bra. Nu är det slutspurt och bara att gasa på.

Jag älskar att kika runt, kommentera och uppdatera i allas vackra krypin och mitt eget (som behöver en rejäl vårstädning).  Men av förklarliga skäl har detta inte hunnits med. Tur att bloggen finns kvar - nu när lust och tid sammanfaller.

Nu är jag här igen och nu ska finnmarken, livet som "månskensbonde" och åter igen renovering få plats i min blogg.

Hej alla jag har saknat er.

Kramar och på återseende


5 kommentarer:

Therese sa...

Hejsan! Vad kul, nu ska jag kika in ofta. Nu blir det till att hålla min del av tummisen! Kram

Fiffiga Systrar sa...

ja vad mycket som händer under ett år. Kul att hitta hit! kram emelie och elin

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh vad spännande med mett nytt hus för er! Jag förstår känslan av att slita sig från det tidigare hemmet. Jag hoppas ni trivs och "hemmar" in er i det andra huset också!
Kram kram!!fhire hicside

Vackers Veronican sa...

Underbara fina duktiga kloka människa TACK för att jag hade möligheten att komma in i ditt liv å vet du jag kommer stanna kvar där!!!

Hildas hem - Sofia sa...

Men vad roligt att du är tillbaka! Välkommen! :)
Och vad mycket spännande som hänt det år du varit "borta". Ett nytt hus! Och utbildning. Kul!

Kram Sofia