lördag 21 april 2012

Flyttfåglar


Jag vaknade till ett vintervitt landskap. Väldigt vackert men jag hoppas att Kung Bore snart släpper sitt tag och låter våren få ta plats. Nu är det tungt med snö och jag vill ha värme och vackert väder!    

Förmiddagen har tillbringats på soptippen. Våra vänner som nu mer är våra grannar, behövde hjälp att kasta saker från sitt gamla hus. Sakletare som jag är, räddade jag lite fina ting. Även min sambo som annars slänger mer än lovligt, kammade hem lite fynd. Vännerna bjöd på sen lunch. Korv på gaffel och till effterrätt kaffe, baylis och glass! I kväll ska vi dit på middag. Det pratades om hemmagjord pizza och vin. Trevligt! Älskar när det inte är så uppstyrt.

Nu har jag ångan uppe och fortsätter städa inne. Snön som förvandlas till slask gör att  fyra par tassar drar in massor med grus och det knastrar när jag går över golvet. Men nu blir det rent och fint och de sista påsksakerna plockas undan. 

Jag har inte haft hjärta att kasta bort de sista fina blommorna ur en vacker påskbukett. Här är ett minne kvar...







I påskriset som bestod av kvistar från äppelträdet, satt dessa små fåglar....







Blommorna hade slagit ut. Det såg väldigt roligt ut, med vit äppelblom och färgglada fåglar. Därför fick de stanna kvar så länge. Men nu är det dags för de små vännerna att flytta in i sin kartong. Välkomna tillbaka nästa påsk.


Nu önskar jag er en kalasfin lördag! Det ska jag ha.

Kram till er alla



1 kommentar:

Lilla huset på prärien sa...

perfekt att kunna behålla lite av de fina blommorna även om inte alla har klarat sig.

påskpynt... ja det har det inte blivit så mycket av här i detta huset. glad att jag hade mina tomtar så var lite roliga att kolla på så länge de varade... :)

ha en härlig söndag!!