söndag 22 april 2012

Tomt på skullen

Gårdagen var mycket trevlig och i dag står höhämtning på schemat.
Skullen gapar tom.





I sommar kommer vi att ta eget hö på åkrarna i byn. Det räcker kanske inte hela året till mina stora vänner, men det är en bra början.





Jag har en väldigt romantiserad bild av att vara månskensbonde. Speciellt kring höskörden. Brunbrända, bara ryggar och vackra sommardagar. En korg packade med godsaker och svalkande lemonad. Goda vänner och mycket skratt.

Vi får se om jag upplever det så i sommar. Eller om jag kommer att stå med värkande armar och rygg, svära över att det kliar på hela kroppen av vassa strån och flugor som bits och att semesterdagarna rinner iväg under tiden jag sliter på åkern.

Nu ska jag hänga släpvagnen på bilen och bege mig iväg.
Ha en skön söndag

Kramar




2 kommentarer:

Veronica sa...

Det ser så vackert ut, jag tappar nästan andan:)

LIVSGLITTER sa...

Vilka mysiga bilder! Tack för titten inne hos mig =) Vad pluggar du till? Pluggar jag med, till uska :)
kramar L