tisdag 24 april 2012

Blue tuesday

I dag är det riktigt aprilväder. Solen skiner för att i nästa stund låta hela himlen öppna sig och vräka ner hagel och regn. Jag har lite samma känsla i kroppen som vädret är. Ombytligt. Jag var duktig och pluggade på förmiddagen, men nu har jag rusat runt, skruvat ner gamla gardinstänger, satt upp nya, strukit gardiner, ändrat mig, strukit ett annat par, ja ni förstår. Allt utom att plugga. Har 25 sidor att läsa och en reflektion att skriva. Hela kroppen och själen ropar nej.Men jag har en överrenskommelse med mig själv. Jag ska bara skriva detta inlägg. Sen så.

Tänkte visa min utsikt från mitt arbetsrum...


Himlen är kornblå och jag tycker att det är helt otroligt vackert. Man kan förstå Dan Andersson då han skrev om de blånande bergen. Jag ser hans by från mitt fönster.

Appropå kornblå. En vacker färg. Så jag bjuder på en bildkavalkad med temat blå från Expressen. Titta och njut....















Nu ska jag ta tag i pluggandet.
Ha en fin tisdag

Kramar



7 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Hej! Så kul att du hittade till mig och att du gillade min knappring. Kul att titta in till dig. Hoppas att studierna gick bra.
Maria

Veronica sa...

Åh vilka vackra bilder du har man blir lugn och harmonisk av dem!

Unknown sa...

Hejsan!
Tack för dina fina ord.
Vilken härlig utsikt du har, blir lite avundsjuk.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Hem och Lycka sa...

Blått är flott! Och vackert! Kram Mia

linnea-maria sa...

Tack för din underbara kommentar hos mig. Den var både snäll och klokt skriven. Ha ha, nej jag är nog ingen död fisk.
Ja jag tänkte på de negativa sidorna med internet också, många tror att de i skydd bakom skärmen kan bete sig hur som helst. Men jag hade kanske varit mer fysiskt säker (tänker på alla sattyg jag har varit med om).
Himlen var verkligen kornblå igår. vi tittade ut över Runn o Johan sa att det börjar åska snart. Du har en fin utsikt från ditt fönster. Kram /Therese

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Igår köpte jag en blå duk och ljus! Ny favoritfärg!! Kan bli en touch av det i nya köket sen!!!
Ha en go kväll!! Kram!

Therese sa...

Vilka fina bilder du har, är det från nya huset? Gillar också blått, funkar i alla lägen! Tack för fina kommentarer hos mig. Ska försöka skriva ner receptet, problemet är bara att jag inte lagar efter recept och det blir lite olika varje gång. I går vart det toppengott, så jag ska försöka erinra mig vad jag stoppade i...Kram kram