torsdag 19 april 2012

Sinnesstimulering

Pluggar så ögonen svider och kaffemagen gör uppror. Läser en magisteruppsats från Kungliga musikhögskolan i Stockholm och försöker att snickra i hop ett tema med musik som stimulering. Är lite lätt nervös också, då jag ska på en anställningsintervju i morgon förmiddag. Tänk om jag bara kunde hänvisa till First Aid Kit´s musik och vackra video så var arbetet färdigt.

Många sinnen stimuleras hos mig  i alla fall när jag tittar och lyssnar på videon till Emmylou. Så magisk och vacker omgivning och stämmorna ger mig rysningar. Underbart tycker jag...





3 kommentarer:

Vackers Veronican sa...

Men vännen tänk när jag sökte på musik som sinnesstimulering då poppade din blogg upp, jag fick mig verklgen en märklig överraskning.jag önskar dig verkligen all lycka i morgon:)Du gör mig glad å lycklig PÖSS som man säger i dalarna:)

linnea-maria sa...

Musik kan vara väldigt stimulerande när man är i en skapande process. När jag sydde min 1700-tals dräkt lyssnade jag mycket på barockmusik, det blev bara så rätt. Ibland när jag syr eller skapar så har jag någon låt eller ett tema i huvudet som går. Agressiv musik är jättebra när man städar :D. Jag ska ta mig tid och youtuba first aid kit ikväll. Kram /Therese

Therese sa...

Vika underbara bilder du lagt i headern, superfint! Ha en fin helg, kram Therese