söndag 3 juni 2012

Ordspråk

Jag hade storslagna planer inför fotoutmaningen hos Edith & Jag . Men som vanligt blir det inte riktigt som man tänkt sig...

Jag hade sett fram emot att visa bilder på vårat vardagsrum som håller på att bli vitt. Jag skulle visa före- och efterbilder på det vita fina.  Tanken var ordspråket "Skam den som ger sig". Men det var precis vad vi fick göra. Ge upp! Färgen tog slut och denna bild kan vara den sämsta någonsin för att beskriva ordspråket.



Lite nedstämd över att både målningen och utmaningen verkat gå i stöpet, begav jag mig ut på en promenad. Med kameran på magen fotade jag...inget alls. Hästarna och hönsen piggar alltid upp tänkte jag. Och minsann. Där fick jag till två ordspråk. Inte alls vad jag tänkt från början, men alltid något...


"Gräset är alltid grönare på andra sidan staketet"



"Stolt som en tupp"


Jag är verkligen inte stolt som en tupp över detta inlägg. Men jag tänker ändå ordspråket jag valde först;   "skam den som ger sig", stämmer ganska bra. Jag gav inte upp och lyckades prestera ett inlägg på temat "ordspråk och talesätt" trots allt.


Nu ska jag snart natta hästarna och i morgon väntar nya äventyr. Nytt jobb. Vi får se om gräset är grönare på andra sidan staketet.


Kramar





8 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig men ofta blir det bra ändå, som nu med dina bilder. Hur fina som helst! Lycka till med jobbet i morgon!
Kram Maria

maria syr och så vidare sa...

Klockrena bilder! Tur att du inte gav dig!

maria syr och så vidare sa...

Vilka klockrena bilder! Tur att du inte gav dig!

CreandoPhoto sa...

Tycker nog att det var en helrätt tolkning. Även den halvmålade väggen. Att den är halvmålad innebär ju inte att man har gett upp :) Fint bidrag :)

Kramar Kicki

sveas punkt. sa...

Det blev ju en helt fantastisk historia och tolkning i slutändan och fina bilder på djuren!! Gillar framförallt hästen och gräset som helt tydligt är grönare på andra sidan! Hoppas att vi snart får se bilder på den fina vita väggen!
:)

Allis sa...

Grattis till examen, bra kämpat! Det blir säkert bra med målningen.Ett djupt andetag och så "påt" igen.

Vi hörs nån dag!

Kram E & Z

Micke sa...

Hade ja vetat så kunde jag bjudit på ett glas RÖTT, för man kan inte giva upp! Lite rött kan faktiskt liva upp trots att dagen är tung o grå. O idag ja gissa att dagen varit på topp så du i kväll kan starta upp till dans o i ett navs det är vitt utav fasen men akta vasen.

Mamma med ambitioner sa...

Du fick till det hur bra som helst. Vardagsrummet blir säkert färdigt snart.
Ha en skön lillfredag.
Kristina