onsdag 18 mars 2009

Tulpaner och Tv-serier

I dag mår jag mycket bättre! Så i morgon är det arbetsdag i gen.

Jag jobbar som elevassistent på en högstadieskola. Det är speciellt med att jobba så nära någon. Man lär sig snabbt varandras svagheter och styrkor. Jag ska dock inte avslöja mina...hihi!

Det är hur som helst ett väldigt givande jobb, och jag vet att han saknar mig. Så i morgon blir det roligt att få träffas.

I dag när J kom hem från jobbet, hade han med sig en jättevacker bukett med gula tulpaner. Han brukar nästan aldrig köpa blommor till mig, så jag blev jätteglad och överraskad.

Sen kom min vän och arbetskamrat E hit, med en jättevacker "krya på dig"-bukett...



Underbar, eller hur?!

Jag ställden den på soffbordet, som egentligen inte är ett soffbord, utan en sjukvårdslåda från försvaret.
Jag har fått den av min pappa och är helförtjust i den. Det är fyra stycken smala "ribbor" fastspikade på locket, så det blir som ett smalt och två breda fack.
I den smala "fållan" har jag vackra stenar och ljuslyktor i form av kronor som jag köpt på Koffert. Tänder alltid doftljus med lukten Vanilj i dessa. Tycker att det är en underbar doft.

Appropå sjukvård...
Förra onsdagen upptäckte jag att Leila på Landet krockar med den enda TV-serien jag följer, nämligen Grey`s Anatomy . Är det någon annan som fastnat för Meredith Grey, Dr. Derek Shepherd ("McDreamy") och resten av gänget?

bild lånad från webben

Jag var inte så fast innan J köpte mig hela DVD-boxen i julklapp. Jag upptäckte snabbt att det är mycket beroendeframkallande med DVD-boxar. Och jag kan erkänna att vi båda tillbringade en stor del av julledighetens kvällar med att se maratonlånga episoder av denna underbara TV-serie.

Jag är annars ingen seriemänniska, men detta är något helt annat...hihi...Vet inte riktigt vad det är som fängslar mig. Kanske att alla är så fruktansvärt snygga och har så intressanta personligheter? För att inte tala om alla intriger och problem, som gör att ens egna bleknar bort en liten stund. Dessutom är musiken helt underbar. Ja, jag är fast. Och jag vet som sagt inte varför.

Hur som helst, så upptäckte jag att Lelia på landet går i repris på söndagar. Vilken tur! Mina onsdagar kan fortsätta att vara vigda åt sjukhuset Seattle Grace Hospital.

Nu ska jag åka och natta hästarna, sen är det horisontalläge i TV-soffan som gäller.
Tur att jag har vackra tulpaner att vila ögonen på när reklamen dra i gång.

Ha en bra kväll
Kramar









6 kommentarer:

Emma mittemot sa...

Lyllos dig som får tulpaner av din J! Jag har fått en saint paula av min en gång... med prislappen kvar!

Kram Emma - lite avundsjuk

Allis sa...

Hej!

Skönt att du kryat på dig!!
Va fint av J att köpa tulpaner!!
Jag fick några flaskor ;-) i dag när H kom hem från Lettland!!
Bra att ha att bota maginfluensan med. :-)
Må så gott så hörs vi!!
Kram

Nettan sa...

Härligt att du mår bättre! Å va gulligt att få lite krya på dig blommor! Kan tänka mig att du gillar ditt "soffbord" kul med något annorlunda!! Va skönt att Leila går i repris då, har oxå varit lite kluven vilket man skall titta på...är en riktig greys fantast!!
Kram Nettan

Malmkakan sa...

Va härligt vårigt med tulpanbuketter! Vilken omtänksam arbetskollega och trevlig sambo...

Ert soffbord ser spännande ut. Ser inte så mycket av det på fotona men det verkar originellt av din beskrivning.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram, Cecilia

Stina sa...

Ja, det bra att vi har goa gubbar. Inte alla har den förmånen att de är så hjälpsamma hemma.
Superfina blommor.

Klart att du får lägga till mig.:-) Kramis

Anna sa...

Åhh, vad härligt med tulpaner! Det min absolut favoritblomma.

Trevlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Får önska en riktigt skön påsk!