söndag 1 mars 2009

Sportlov

Som vanligt har jag inte besökt bloggriket på ett tag, i bland räcker inte tiden riktigt till.
Men nu är jag här, utsvulten på inspirerande, vackra, ljusa hem!

Denna vecka har jag haft sportlov. Det borde alla få ha, inte bara lärare och elevassistenter!
Och jag har haft det så skönt.

Ridit långa ridturer i skogen, med solen i ryggen och gnistrande snö. Det är den bästa avkopplingen jag vet. Vem kan vara stressad med en stor Nordsvensk häst som andas djupa andetag och bär en genom ett sagolikt vackert landskap? Livskvalitet för mig! Förhoppningsvis kommer jag inom en snar framtid att kunna flytta min häst till ett stall på vår väg. Det blir många, långa och sena kvällar i stallet, när fyra hästar behöver omsorg.


Naturligtvis har jag hunnit med en loppisvända, tillsammans med Eva-Lis. Det är alltid så roligt när hon ringer och frågar om vi ska ta oss en liten tur.

Jag får begränsa mig till att köpa små saker. Min sambo börjar bli galen på alla "fynd" jag gör . Speciellt de som är skrymmande. Men små vackra ting kan man alltid smyga in utan att det märks. Hihi!

Och vem kan motstå dessa ursöta kakformar, till priset av 12-: ...?!



Fyndade också detta fina litermått i zink. 20 riksdaler!



Under sportlovet har jag också målat klart det sista i matrummet, och målat klart väggen i farstun. Bilder därifrån hoppas jag kunna visa inom kort.Det är lite småfix kvar med el och lister. Är helnöjd med resultatet. Och katterna älskar golvvärmen!


Jag har också läst en hel del. Det är lyx. Att få sätta sig i soffan med en kopp kaffe och en god bok.


I julklapp fick jag en jättevacker bok av Eva-Lis och H, som jag bara hunnit skumma i genom. Men denna vecka har jag njutit av bild och text i denna underbara bok som är skriven av Reva Hallbäck. Allt är njutbart i den. Typsnittet är vackert, texterna är inspirerande och fotografierna tagna av Ulrika Ekblom är helt underbara.. Boken heter Inred Ute...


Ja, visst längtar man efter att kunna sätta sig mot husväggen, med en kopp kaffe och låta solen tina upp kropp och själ.
Lite upptinad hann jag bli under vår semester på Lanzarote.
Bilder från den resan ska jag visa i nästa inlägg.

Tills dess - ha det bra!
Kramar













5 kommentarer:

Allis sa...

Hej!
Ja, tänk nu har det gått 6 veckor och jag ska tillbaka till jobbet igen!! Känns faktiskt BRA!!

Måste säga att läkarna har gjort ett kanonjobb, jag skulle ju inte bli bra till mer än 60%, sa de!

VA kul att du gillade Revas bok! Jag tycker att den är toppen.;-)
En massa ideer att ta tillvara.

Ha en bra vecka i Gränges, nu ska jag skynda mig på.......
Kram E

Korkeksmumma sa...

Hej vännen!!
Vilka fina loppisfynd du har inskaffat =). Vi får hyra oss ett bord och kasta upp vårat "skot" nån lördag!

Jag märkte att ni inte kom och hörde vart ni var när jag ringde och väckte folket på söndag...dom var lite trötta efter ert besök! He he

Vi får ta ridturen kanke till helgen om det går bra....

Många kramar // J

"M" sa...

Visst är det härligt att börja drömma om trädgårdens planer...

Nettan sa...

Tackar för din gulliga komment hos mig! Å vilka fina fynd du har gjort..litermåttet var ju fantastiskt!!
Ska bli kul att se det ni fixat till!!
Kram Nettan

Anonym sa...

Hej!
Det var harligt skrivet om min bok som det kanns sa langesedan jag gjorde att jag tom sjalv kan lasa och bli inspirerad av den nu. Tyvarr gar den inte att kopa sa hall i ditt exemplar :). Kram fran Reva Hallback