måndag 3 november 2008

"Jag ska bara...."

Bild lånad från nätet

I dag är jag som Gunilla Bergströms sagofigur Alfons Åberg.


"Jag ska bara..."

Vaknade kl 07.15 och kände mig pigg. Bådar gott tänkte jag. I dag får jag mycket uträttat. Men ack så jag bedrog mig....


Började dagen med att åka hem till mamma och dricka en kopp kaffe. Där fastande jag ganska länge. För jag skulle bara kolla igenom mina gamla saker i en garderob, dricka en till kopp kaffe, läsa lokaltidningen, visa mamma en fin blogg osv osv.

Efter nån timme åkte jag hem och påbörjade grundmålningen av taket i farstun, mitt projekt för dagen!

Höll på med det en stund, tills min vän och stallkamrat M ringde och frågade om jag bara kunde följa med henne och hämta hö till hästarna. Visst sa jag, jag ska bara starta en tvättmaskin och plocka i hop lite i köket. Det tog en stund kan man väl säga...

Hö hämtningen tog också sin lilla tid, för vi skulle bara dricka kaffe, prata lite strunt, klappa på kusarna osv osv.

När jag kom hem från hö hämtning och hästar, drog jag i gång och målade igen.

Det stod inte på förrän J var hemma och frågade om jag kunde följa med till affären och apoteket (djuren behöver avmaskas, blääää!).

Jo visst sa jag, jag ska bara måla lite till i taket. Målade så pass länge att apoteket hann stänga.

J tjatade på mig några gånger, men gav upp eftersom jag svarade att jag bara skulle måla en planka till och en till...

När vi kom hem kom jag på att jag inte betalat alla räkningar. Började leta febrilt i lådorna i hallen, jätterörigt upptäckte jag, och började städa där i stället.

Ja, ni förstår nog...


Vissa dagar är det så här för mig, ganska ofta faktiskt.

Jag har en plan, men det är så mycket "jag ska bara" innan jag kommer dit.


Till exempel var jag också bara tvungen att byta tyg på kökssoffan innan jag började måla på nytt.....

Visst blev det fint?!

Och göra lite fint i lådan med ljusen...



Men jag måste skärpa till mig! Har ju faktisk ett mål för dagen.



Jag ska bara tipsa om en vacker blogg och en tävling.... hihi!
Jag är nämligen med och tävlar om dessa fina saker på bloggen Villa Hemmet






Vinsten består av en tvålpump och en tandborstmugg från House Doctor, samt en rumsspray i doften "Clean Cotton", från Yankee Candle.

Vem vill inte vinna det?!

Jag upptäckte faktiskt bloggen av en slump i dag när jag satt och surfade omkring.

Kommer faktiskt inte riktigt i håg hur jag hamnade där.
Tänkte nog, "jag ska bara..."

Nu ropar J att det är Design Simon & Thomas på Tv.

Jag ska nog bara titta på det, innan jag fortsätter måla.


Haha!

Ha en bra kväll

Kram











10 kommentarer:

Emma mittemot sa...

Så himmla skönt att det inte bara är jag som har en uppsättning ska-bara-gener!

Jag ska riva ner tapeter idag men först måste jag kolla tradera och blocket... också hamnade jag här!

Frusna kramar Emma

Nettan sa...

Haha! Kul läsning..och jag tror att vi är många som känner igen oss..dagarna bara springer iväg!
Tack för din gulliga kommentar hos mig!
Ha en bra dag..och stressa inte för mkt;-)
Kram Nettan

Hem och Lycka sa...

Hihi, skönt att höra att det inte bara är jag som har såna där dagar.. Idag skulle jag pysslat inför en julmarknad men icke att det blivit gjort. Idag heller. Och har en del att göra men istället för att avsluta nåt så blir det att jag gör lite här och lite där. Såna dagar är hopplösa ;-)

Du får jättegärna lägga till mig bland dina smultronställen, bara roligt! Jag har mina länkar på Bloggkoll numera och har dig där så jag inte missar nåt hos dig ;-) kram

Villa Hemma sa...

Hihi, sådan är jag också :-D

Fiiin soffa!

- jenny

Poppins sa...

Haha! Det var en träffande beskrivning av en "jag ska bara"-dag. Tror vi alla har sådana dagar ibland.
kramar från Poppins

linnea-maria sa...

Hi hi. Vet du vad! Jag tycker faktiskt att du hann med väldigt mycket den dagen! Det lät väldigt likt mig, som också håller på med fler saker samtidigt, men risken är väldigt stor att allt bara blir halvfärdigt (häum). Jo sirru min målarverkstad där målas gamla möbler och det renoveras fönster och det är mitt revir. Om maken har varit där så får jag alltid börja städa först eller leta efter verktygen innan jag kan börja själv, mutter. Huset ligger i en ganska kraftig sluttning så det är i källaren som jag har dessa fina stora fönster :) ha en fin vecka

Anonym sa...

Jag har också den egenskapen "jag ska bara":-) Tänk så mycket jag ska bara.... det kan bli ibland, vid vissa tillfällen går det väldigt bra att skjuta upp mindre trevliga saker såsom städning osv också genom det tänkandet;-)

Vilken underbar kökssoffa du har, jättefint med kudden till!! Soffan ser härligt shabby ut och när jag får större kök någon gång så ska jag genast skaffa en kökssoffa!! Gillade även din ljuslåda mycket, den såg härligt gammal och fin ut!!

Tänk att vi snart närmar oss advent med stormsteg, jag ser fram emot det eftersom det är årets roligaste tid när man har inredningsintresse tycker jag!! Älskar att pynta och fundera ut hur jag vill ha det i mitt lilla hem:-)

Kram

Myownhome sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har. :D
Hit måste jag komma och kika fler gånger.
//Johanna

Sussi sa...

Haha...Känner igen din dag väldigt väl =)

Nettan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.