måndag 21 april 2008

Vårtecken

Blåsippan ute i backarna står...

Och visst niger dom för våren!


Vi har massa blåsippor på våran gård. Dom är så skira och vackra. Ett litet och blått smycke i trädgården, som för övrigt är ganska grå. Men solen gör sitt bästa för att väcka upp både djur och natur ur den långa vintervilan.


Och det lyckas!

I stallet där jag rider, bor det får som lammar för fullt. Jag blir lycklig i hela kroppen av att se de små lammen springa runt och hoppa i hagen. Kan sitta i solen länge, länge och bara titta på...



I dag har jag planterat penséer som jag fick av mamma i min fina zinkbalja. Den hittade jag i ett av skjulen. Pappa hade slängt ner gammalt kakel i den och tänkte köra hela rasket till tippen. Tur att jag hann med att rädda den, jag tycket att den är så vackert sliten och bucklig.



Mot husväggen börjar pärlhyacinterna slå ut


Och trädens grenar är så vackra med små små droppar på.




Sakta men säkert går tjälen ur marken och vintern släpper sitt grepp.

Vinterfrusna axlar slappnar av i vårsolen.

Och jag bara njuter av att få bo i ett hus på landet och se allt det vackra i naturen

Kram

2 kommentarer:

Allis sa...

God morgon!!

Visst är det härligt med VÅR??!!
Man blir glad och varm i hela kroppen.........va roligt det måste vara att se alla vårlökar som tittar upp.........eftersom Ni inte bodde i huset förra våren.
Ha en bra dag och en skön ridtur på Elsa!
Kram Eva-Lis

Anonym sa...

KIkar bara in som hastigast utan att logga in mej, gud vilka bedårande får, jag älskar får ovh väntar på att mina "sommarbarn" ska komma, se sidobild i min blogg... dessa fårskallar såg så goa ut! Vackra planteringar du har gjort också! Mari Guldkant på Livet