måndag 27 oktober 2008

Renovering tar tydligen tid....

Oj va tiden springer iväg.
Vi renoverar och står i så datorn hinner aldrig bli påslagen.

Men efter detta långa uppehåll har jag destomer bilder att visa och berätta om.


Först vill jag bara meddela att jag tagit mitt körkort! ÄNTLIGEN!

Kuggade första gången och var så nervös inför andra uppkörningen att min Pappa fick vara med. Snart trettio och farsgubben med i bilen. Haha! Uppkörningskontrollanten var väl inte helt nöjd med detta, men strunt samma, jag fick mitt körkort! Vilken frihetskänsla det är.

Jag firade detta med att åka till Björbo och besöka butiken Nymodigt.

Helt underbar butik. Gick runt och njöt av allt vackert. Ville ta med det mesta hem...som vanligt. Men det går ju inte.


Några saker kunde jag dock inte motstå.

Denna lilla griffeltavla fick följa med hem.
Jag ska hänga upp den i köket. Älskar den grå färgen...




Två "krukor" blev det också.







Några prydnadspumpor i höstiga färger stoppade jag ner i den ena. Den andra tjänstgör som "utanpåkruka" till en vanlig lerkruka. Roligt att pyssla inne. Har gjort flera "fynd", men det visar jag i ett annat inlägg....


Ute har jag också pysslat gjort lite höstfint.


Bilden är tagen för någon vecka sedan. Nu har Koltrasten ätit upp äpplena och blåsten i helgen gjorde sitt till. Men det var vackert så länge det varade.

Apropå fåglar, så köpte jag en fågelstuga på Granngården.
En röd och fin med vita knutar.



Och det verkar inte bara vara jag som tycker om den. Vi har haft besök av massa fåglar. Jag såg en Domherre för en liten stund sedan. Det brukar ju betyda att det kommer snö.



Tur att vi kommit så långt med farstun i alla fall. Så det inte snöar in på oss.


Nu har vi tak, fönster (som inte går att stänga för all fukt) och en dörr(utan handtag, så man måste öppna med en kniv). Panelen är uppsatt och nu väntar vi på tapeter, golvvärme och klinkers som är beställda. Jag väntar med att visa bild på farstun tills det inte ser lika besvärligt ut...


Nu ska jag ner i källaren och måla klart en gammal säng. Vit ska den bli.

Har jag tur kanske jag kan visa upp den i morgon.


Ha en bra Måndag


Kramar L

3 kommentarer:

Emma mittemot sa...

Åh... så fina krukor! Och så vackert det blev med pumpor i! Höstens färger är så ljuvliga och rofyllda!

Kram Emma

Allis sa...

God morgon!
Vilka fina saker du köpt hos U-B på Nymodigt!!Jag gillar verkligen fågelstugan, det var pricken över i:et till ert hus!!!Nu håller vi tummar och tassar allt vad det går för J och Tim så att det går vägen på torsdag!!
Ha en bra tisdag, här är fullt upp med möten.
Kramen

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett stort grattis till körkortet!! Nymodigt har jag inte besökt men det ska jag definitivt göra, vilken fin griffeltavla! Och urgulligt fågelhus fr Granngården, först trodde jag det var ett riktigt litet torp: ) Tänk på halkan nu och kör försiktigt! Mari.