tisdag 28 oktober 2008

Slit och släng - en gammal säng!

(Bilden lånad från Formgiv)

I dag har jag varit "duktig" och eldat upp en massa skräp ute på gården. Det blir otroligt mycket spill när man renoverar och står i.

Dessutom passade jag på att elda upp den gamla fula dubbelsängen som vi haft. En stor pjäs som mamma och pappa köpte någon gång på tidigt 70-tal. Inte ens 10 liter vit färg skulle ha kunnat piffa upp den. Jag vägrar ta kort på den och visa här. Men jag ber er bara tänka på en låg furusäng med inspiration från bastu och fjällstuga. Huvva! Skönt att den är ute nu!

Tur att min Moster M håller på att göra om i sitt sovrum, och skulle kasta ut sin gamla säng och sängbord. Jag satte snabbt klorna i de ratade möblerna. Efter flera lager av häftgrund och vit färg, har även denna furusäng förvandlats till något vackert.

Det är för mörkt att fotografera i sovrummet i kväll, så tills vidare jag visar bara ett litet "hörn" av sängen.


Rummet vi sover i nu, är inte det tänkta sovrummet. Men vårat nya sovrum ser för tillfället ut såhär...



Kallvinden med andra ord. Förhoppningsvis blir det isolerat till helgen där inne. Jag tror att det kommer att bli jättefint när vi får klart där. Snedtak och allt.

Nu när J kommer hem från jobbet ska vi åka till tippen med vår gamla fula soffa från Jysk. Den har rasat i hop två gånger, vi har lagat och donat, men nu så har den gjort sitt. Under tiden vi letar efter en ny fin, ska vi ha en vit dagbädd som soffa. Mycket finare!

Det är så befriande att se hur allt fult försvinner ut ur huset.
Jag skulle gärna vilja ha en vit soffa, men det kan man se sig i stjärnorna efter när man har hund och katter. Herreminje vad dom drar in grus och smuts. Men det gör inte så mycket. De små liven är ju helt underbara!


Nu ska jag laga till lite mat, sen bär det av till tippen.


Ha en bra kväll, själv ska jag i väg o jobba natt

Kram L

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag vill också ha en vit soffa - men jag måste nog erkänna att jag bidrar med ganska mycket gryll själv.

Lutar åt en svart med snyggt vävt möster...får se ...man hinner ju ändra sig tusen gånger innan man bestämt sig.

Kram Maud

Emma mittemot sa...

Ja, en vit soffa är drömmen men då måste jag klä in mig, man & djur i plastfolie innan vi får sitta i den... lortgrisar är vi!

Kram Emma

linnea-maria sa...

Hejsan
Åh vad härligt! en till Dala-bloggare :) Kul att du kikade in hos mig!
Gammalt renoveringsbös värmer vi vårat hus med, kakelugnar och vedspisar får sig lite torrt virke, och vi blir av med skräpet. Vad roligt att få inreda en vind! Har en kompis som inredde sin kallvind i torpet sitt och det blev såå snyggt, det såg ut som om det alltid hade sett ut sådär men modernt och bekvämt på samma gång. Hoppas ni lyckas lika bra. Ha en fin vecka /linnea-maria

Hem och Lycka sa...

Spännande med renovering och nya möbler! Grattis till körkortet! kram

Korkeksmumma sa...

Jag måste få komma hem o kika hos er snart....kanske med en vinflaska i ena handen en snöig fredagskväll?? Det ser ut som jag kommer vilja flytta in =) Kram från J