fredag 26 juni 2009

Spegel spegel på väggen där...

...vem i bloggvärlden sämst att uppdatera är?

Det kan nog vara JAG det. Och jag skäms faktiskt lite.
Men jag har prioriterat annat ett tag (så att jag har något att blogga om).

Vi har dragit i gång en massa projekt här hemma också, som både tar tid och ork.

Men det är kul och det blir fint!

Tex har jag spraymålat en spegel jag köpte hos grannen för en hundring. Den var gulfärgad från början, men passade inte riktigt in i vårat hem. Nu är den däremot vit och vacker.





Klänningen (Indiska) och halsbandet (Lindex) köpte jag till midsommar.

Tyvärr var vädergudarna inte på min sida, och ingen annans heller vad det verkade. Så jag fick klämma i mig i ett par jeans och en vit tunika i stället. I väntan på rätt tillfälle hänger den i vardagsummet som ett litet konstverk.

Jag håller faktiskt på att få lite ordning där också. I vardagsrummet alltså. Har målat ett bord från 50-talet och köpt nya fina gardiner. Kan tyvärr inte visa det i dag då allt blir i motljus.

Ute snickras det för fullt och uppe på kallvinden börjar det hända saker. Jag har använt spikpistol för första gången i dag. Hej va det gick!! (med viss hjälp av pappa)...




Här ska vi sova när allt blir klart. I en gammal gustaviansk soffa som jag fått av Farbror K.
Med lite färg och mindre justeringar kommer den att bli underbar som säng.

Panelen kommer att bli vit, ett trägolv ska läggas in och vitlaseras, murstocken ska vitkalkas, men vad ska vi ha för tapet?

Sandberg Tapeter har otroligt mycket vackert.

bilder lånade från Sandberg Tapeter



Och Duros Gammelsvenska kollektion är jag helt förälskad i.

bilder lånade från Duro








Men det är så svårt att välja.
Någon där ute som har några tips på en harmonisk, gammeldags, fräsch sovrumstapet?

Jag behöver alla tips jag kan få!

Nu ska jag ut i det vackra vädret på en ridtur.
Ha en skön kväll.
På återseende


Kramar














7 kommentarer:

Jannicke sa...

Hei, og velkommen til bloggeland igjen! Kjekt å høre fra deg ;o)

Mange fine tapeter du viser! Kan dessverre ikke tipse om noen akkurat nå..
Men håper du finner noe du liker ;o)

klem J.

Lime sa...

Oj va ni jobbar! Men fint blir det :-) Ingen fara, tycker jag att det är lite glest mellan inläggen. Bloggandet finns ju kvar här hela tiden. Och vi också :-)

Ha de bra och lycka till med fortsatta arbetet!

Malmkakan sa...

Heej! Klart att du inte har tid o sitta o blogga med så många projekt på gång. Ska bli spännande att se fortsättning...

Vad gäller tips på tapeter så har jag förälskat mig i en kollektion från Sandbergs som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på just nu men det är en randig kollektion och den tapet jag tänkt mig till vårt sovrum ser faktiskt ut som en gammal kökshandduk vit i botten med röda och blåa ränder.
Sandbergs har ju många fina och tidlösa tapeter...
Du är inne på rätt spår och kommer säkert hitta en som känns helt "rätt".
Lycka till med ditt angenäma problem...

Kram, Cecilia

Malmkakan sa...

Hej du!

Hur går det för er...har ni helt ramlat in i renoverar världen...

Vore kul o höra från dig!

Kram, Cecilia

Vintage sa...

Vilken härlig blogg du har! Kram susanne

Malmkakan sa...

Hallådär! Du har väl inte glömt bort din blogg. Vad händer...nyfiken på alla projekt ni har på gång...
Kram, Cecilia

Hildas hem - Sofia sa...

Åhh, jag älskar tapeter och det gäller att välja rätt. När jag väl fick syn på Sandbergs tapeter för första gången så har jag fastnat vid dem. Inga andra duger. Jag har EN tapet från Duro i köket (samma som du har i din header upptill).
Lycka till med valet! :)

www.hildashem.se