söndag 10 maj 2009

Nyckelskåp och sockerlåda

Åter igen har jag försummat bloggen.
Men denna gång har bloggandet fått stått tillbaka för nyttigheter som gjorts i huset och i trädgården.

Vi har planterat tre körsbärsträd , J har byggt klart drivhuset till sina växter, vi har målat panel, renoverat fönster, fått klart elen i farstun...ja, listan kan göras ganska lång. Och då känns det inte så hemskt att jag inte bloggat på en stund.


I går fick jag dessutom ryggskott.


Tur att J var hemma och kunde lyfta mig ur trappan, där jag blev stående tillsammans med en glad hund och en dammsugare. Tillbringade lördagkvällen i horisonttalläge framför TV´n. Men i dag är det bättre. Värktabletter och små försiktiga steg har gjort susen. Peppar peppar....

Men nu ska jag visa mina "piffningar" i farstun som jag är väldigt nöjd med.


Köpte ett nyckelskåp Indiska för några år sedan...


Jättefint, men ännu finare i VITT


Min J hjälpte mig att hänga det på väggen ,tillsammans med andra vackra saker...





Jag rotade också fram en gammal sockerlåda att ha dynorna till cafémöbeln i.



Ni ska snart få se en helhet av farstun.
Men jag vill få allt klart innan jag bjuder på det.


Nu ska upp och röra på mig i gen. Känner att ryggen behöver sträcka ut sig lite.
Senare i kväll ska jag titta runt i alla era mysiga krypin.

Innan jag avslutar detta inlägg, vill jag ge er alla som tittar in, kommenterar och ger feedback, en skir bukett av vårens vackraste blomma....



Stora Kramar












8 kommentarer:

Signe 1 sa...

Hej! Vad kul att du är 'tillbaka'! Har saknat dina inlägg:-) Åh vad fin den där mailkorgen är, längtar tills jag får min... Stackars dig och ryggen! Hoppas du kryar på dig, kram Sofia

Hanna sa...

Vilket fint nyckelskåp.
Hanna

Randi sa...

Men - vilken diger lista! Blir mäkta imponerad - inte undra på att kroppen tar till drastiska åtgärder för att få pausa lite... Hoppas du nu tar det lugnt och vilar upp dig, för du har förstås mer på din lista...*fniss*
Sköt om dig!
Kram Randi

HEMLÄNGTAN sa...

Hoppas att det känns bättre i ryggen! Vad ni har grejat, det måste kännas skönt att ha hunnit med så mycket.
Sockerlådan är ju helt underbar, hoppas så att jag ramlar över en sådan på något loppis någon gång.
Kram Jenny

Jannicke sa...

Så godt at du er tilbake!!
Herlige bilder fra deg, så utrolig fint nøkkelskap!
Og god bedring med ryggen! For noen uker siden var det jeg som hadde hekseskudd (AU!!)
Stor klem fra J.

"M" sa...

Å vad fint lilla skåpet blev....det är så kul att se skillnaden....

Stina sa...

Så fint du har gjort. Lite vitt bara...så...voila!;-) Kram

Korkeksmumma sa...

Äntligen min vän...som jag har längtat på nya inlägg. Det har varit tomt utan dig!! Nu ska jag också få en uppryckning, ingen timmerstomme men lika glad är jag för det. Nu ska jag satsa på friggeboden och måla falurödfärg så det skvätter hela sommaren =)

Man blir alltid så glad av dina inlägg och att få lätta sitt lilla hjärta för dig! Jag ser fram emot fredagen med lite god mat och kanske en skvätt vin men vi höres inna dess. Många kramar och krya på dig med ryggskottet!!