måndag 5 maj 2008

Fånga dagen

Här går det undan!
Dagarna bara försvinner, och jag hinner inte ens koppla upp mig på nätet o titta runt bland alla härliga bloggar...Men nu tar jag mig tid.

Mitt i renoveringen och övningskörningen har jag bestämt mig för att ta hem hästen Elsa på foder över sommaren!

Vi är fyra stycken som har varsitt kallblod, så vi kommer att dela på ansvaret. Men det är ändå en hel del jobb. Sätta stolp och stänga sommarhage, vitkalka stallet och köpa in en massa saker.

I går blev vi klara med kalkningen. Stallet blir vitt med gråa boxdörrar, lister och andra små detaljer är engelskt röda. Vackert!

Trots att det är lite rörigt och strressigt, älskar jag livet just nu!


Var ju förresten till Gruvgatan 13

Så mycket fint att jag nästan blev yr! Jag fick massa inspiration, men det enda jag köpte var ett vackert halsband med ett bra budskap ingraverat.


Ska göra ett återbesök i Falun när jag o J börjar renoveringen av vardagsrummet. Då kommer en massa fina saker att följa med hem! Kuddar till soffan, ljuskrona och annat fint...

Ute i trädgården händer det också massor.
Fågelbadet jag fått av min svärmor E har fått flytta ut.



Mot väggen växer det så det knakar....



Och plommonträden har börjat blomma...

Tänk lite längre fram då jag kan njuta av gula solmogna plommon.

Nu ska jag och herr Hund gå ut i solen och fånga dagen.

Kram på er!

1 kommentar:

n o r d i n g å r d e n sa...

Snyggt halsband fr Gruvgatan, jag har tummat på det där några ggr: ) Ljuvligt fågelbad fr svärmor, ha en skön ny vecka, trots svalare väder! Mari.